Image

Fecha del evento: 06 - 08 de julio

La 2da Conferencia Internacional sobre la Enseñanza y el Idioma Inglés: Retos, Oportunidades, y Reflexiones en ELT es un evento al que se debe asistir para los practicantes de la Enseñanza del Ingles organizado por la UNAE para compartir experiencias y mejorar el rendimiento de las clases de enseñanza del inglés en el periodo postpandemia. Este evento congregara a los principales eruditos, académicos, e investigadores en este campo. El evento apunta a propiciar un espacio colaborativo para profesionales y estudiantes en las áreas de tecnologías emergentes y educación en ELT, tendencias y enfoques modernos en ELT, el desarrollo de prácticas preprofesionales en ELT, y la evaluación en ELT relacionada con los marcos y estándares linguisticos para superar los dilemas que enfrentan los docentes en el nuevo esquema de aprendizaje virtual, mixto y precencial.

 

         
 


    Opening of conference  

         
 


    Conference

3D Virtual Worlds in Language Learning
Dr. Tuncer Can - University of Istabul, Turkey 
 

         
 


    Workshop 1

Task-based language teaching and its framework of lesson design: Practical applications for the EFL classroom
Diego P. Ortega Auquilla - UNAE
 

         
 


   

Workshop 2

Striking activities to boost speaking skills development in the English as a Foreign Language classroom
Martha Lucía Lara Freire - UNAE

 
         

         
 


    Presentation 1

Service learning reflection: Service learning influence on undergraduate students’ teaching-learning practices
Sandra Jazmin González González - UNAE
 

         
 


    Presentation 3

Improving undergraduate students’ academic performance at the English Teacher Training College at UNVM
Natalia Bengoa, Marisel Somale
 

         
 


   

Presentation 4

Extensive reading: a strategy to improve vocabulary, reading skills and motivation in an EFL B2 course at the National University of Education (UNAE) in Ecuador
Julia Raina Sevy - UNAE

 
         

         
 


    Presentation 5

Effectiveness of reading circles to develop students’ oral competence at UNAE Language Center
Julio Vicente Chumbay Guncay, Andrea Tatiana Ávila Méndez
 

         
 


   

Presentation 6

Proficiency exams in EFL higher education contexts: A holistic analysis of the Literature Review
Paul Ismael Siguenza Garzon

 
         

         
 


    Conference

Explanation of EVEA and certificates and raffle
Veronica Herrera
 

 

         
 


    Conference

Reminder about EVEA activites and welcome from moderator
Agnes Orosz
 

         
 


    Conference

Teacher Preparation: Designing and Delivering Instruction for English Learners
Evelyn Almeida, PHD - ESPE, Ecuador
 

         
 


    Workshop 3

ELT Strategies for Curriculum Adaptations
Sara Karina Cherres Fajardo - UNAE
 

 

         
 


    Presentation 7

How Are We Preparing Future English Teachers? : A Study of the Curricular Variations Among Selected EFL Undergraduate Programs
Diego Cajas Quizphe, Veronica Chicaiza Redin, Sara Cherres Fajardo - UNAE
 

         
 


   

Presentation 8

Implementing the Writing Process through the Collaborative Use of Padlet
Helen Moreira - UNAE

 
         

         
 


    Presentation 9

Question-Generation Strategy to Improve Students’ Reading Comprehension in an EFL Class: Action Research Study
Valeria Alexandra Chumbi Landy - UNAE
 

         
 


   

Presentation 10

L1 Reading Habits and Its Effects on The Performance in Reading in The Target Language
Tania Cajamarca - UNAE

 
         

         
 


    Presentation 11

The Pleasing Behavior of Ecuadorian English Teachers
Sara Cherres Fajardo, David Villagómez Pacheco, Cármen Cajamarca Illezcas, Caslos Cazco Maldonado - UNAE
 

         
 


   

Presentation 12

Operative Model for the English Language Communicative Competency Development
Anabel Paulina Portero López

 
         

         
 


    Conference

EVEA activity explanation and questions and raffle
Veronica Herrera
 

 

         
 


    Conference

Explanation of evea activitie
Agnes Orosz
 

         
 


    Conference

Dynamic Assessment: Going Beyond the Numbers Toward a True Understanding
PHD Diane Rodriguez - Fordham University, USA
 

         
 


    Workshop 4

Higher-Order Thinking applied in Reading Comprehension Activities in an EFL class
Valeria Alexandra Chumbi Landy - UNAE
 

         
 


    Presentation 15

Can we consider literature as a tool to English Language Learning
Gargi Ghose - UNAE
 

         
 


   

Presentation 16

Factors that motivate English teachers
Carlos Minga Carchi, Heidy Mogrovejo Alvarez, KevinOrdoñez Tacuri, Noelia Peñafiel Pelaez, Emilene Velasquez Ramirez - UNAE

 
         

         
 


    Closing Ceremony  

Auditorio 1

Sala reuniones 1

09h00

Auditorio 1

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Auditorio 2

Si damos click aquí vamos a la conferencia

09h00

Sala Reuniones 1

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Sala Reuniones 2

Si damos click aquí vamos a la conferencia

09h00

Sala Reuniones 3

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Sala Reuniones 4

Si damos click aquí vamos a la conferencia

09h00

Sala Reuniones 5

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Stand 1

Si damos click aquí vamos a la conferencia

09h00

Stand 2

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Stand 3

Si damos click aquí vamos a la conferencia

09h00

Stand 4

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Stand 5

Si damos click aquí vamos a la conferencia

09h00

Stand 6

Si damos click aquí vamos a la conferencia

Powered by

© Venue 2022. CEDIA copyright